Inspiracja do pisania? Skąd ją czerpać?
Jeśli chcesz by twoi czytelnicy chętniej „Cię czytali”, musisz przyzwyczaić swoich czytelników do tego, że regularnie publikujesz wpisy. Bez względu na to, czy prowadzisz bloga firmowego, czy publikujesz prywatne przemyślenia musisz mieć swoje źródła, dzięki którym będziesz publikował więcej.
Warto więc poświęcić zaledwie 5 minut, by udowodnić czytelnikom, że treści, które publikujesz na blogu mają dla nich realną wartość.
Wszystko czego szukasz, czy wpisujesz do… wyszukiwarki Google. Zanim wciśniesz Enter, poniżej wpisanego słowa bądź frazy, zaawansowany algorytm Google sugeruje proste podpowiedzi, które dają nam podgląd na to, czego szukają inni użytkownicy.
Dzięki tej czynności, jaką każdy z nas wykonuje kilka, a nawet kilkanaście razy w ciągu jednego dnia, jesteś w stanie znaleźć szybką i wiarygodną inspirację na kolejny wpis blogowy.
Konkurencja i blogi zagraniczne
Monitoring konkurencji jest działaniem, pozwala dowiedzieć się, jakie kroki podejmują twoi konkurenci, by zdobywać zainteresowanie odbiorców.
Poruszane tematy u konkurencji dają odniesienie do własnych działań, stwarzając pole do zdrowej walki o klientów. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby stworzyć artykuł na własnego bloga, który wykorzystuje ten sam motyw przewodni, lecz w znacznie lepszy sposób.
Media społecznościowe
Posty, które publikujesz na swoim bądź firmowym Fanpage, potrafią mniej lub bardziej zaangażować odbiorców. Statystyki w mediach społecznościowych dadzą ci podgląd na to, które z Twoich postów cieszyły się największych zainteresowaniem.
Ilość polubień, udostępnień i komentarzy to duża dawka wiedzy, która może być przejawem inspiracji do pisania.
Post umieszczony na Facebooku, Twitterze czy Pinterest to sygnał, że temat warto omówić szerzej. Obserwuj rozmowy, zgłaszane problemy czy zapytania w grupach branżowych i tematycznych. Notuj i twórz listę trafnych inspiracji na swojego bloga.
Trendy
Google Trends to ogólnodostępny serwis, który umożliwia analizę słów i fraz, jakie internauci wprowadzają do wyszukiwarki Google. Pokazują zainteresowanie tematem użytkowniaków w wybranym przez ciebie okresie.
Dzięki temu treści, które będą przez ciebie publikowane, będą nie tylko unikatowe, ale będą odpowiednio trafiały do twoich odbiorców.