Blogowanie

Powiadom przeglądarki, że istniejesz w internecie.

Kiedy tworzysz witrynę internetową starasz się by wszystko było zapięte na ostatni guzik. Począwszy od wybrania motywów, skonfigurowania odpowiednich wtyczek, po powiadomienie robotów o jej istnieniu staramy się, by wszystko było jak należy. Lecz tak stworzona strona, jest bezwartościowa, jeśli nie powiadomimy o jej istnieniu najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe takie jak Google, Yahoo czy np. Bing.

Co zatem zrobić, by odnaleźć naszą witrynę w wyszukiwarce? 

Na początek sprawdź w jakich czy Twoja strona nie istnieje już w internecie (to w przypadku kupna wcześniej już zarejestrowanej domeny). Opiszemy to na przykładzie wyszukiwarki Google.

Aby sprawdzić, czy istniejemy już w internecie należy wpisać na głównej stronie Google:

site:nazwaTwojejStrony.pl

dla przykładu naszego bloga będzie to:

site:blogler.pl

Jeśli strona istnieje w wyszukiwarce pojawią się wszystkie zaindeksowane linki Twojej strony. Jeśli nie ma w spisie Twojej domeny potrzebujesz wygenerować mapę strony, tak by dodać ją do wyszukiwarki.

Mapa strony to forma dokumentu w strukturze xml, który stanowi zbiór adresów wszystkich podstron określonego serwisu internetowego. Można w mapie zawrzeć również metadane dotyczące czasu aktualizacji określonej podstrony czy informacji o typie treści na stronie, np. filmów czy obrazów. To ogromne udogodnienie dla robotów indeksujących witrynę w danej przeglądarce.

Przykładowa mapa strony.

Przykładowa mapa strony.

Jak wygenerować mapę strony? 

Wiele CMS-ów (Drupal czy WordPress) posiada również możliwość generowania mapy strony, a część z nich robi to automatycznie. Dzięki narzędziom generowanie mapy strony jest o wiele mniej czasochłonne z uwagi na automatyzację tego procesu.

Gdzie umieścić plik mapy strony?

Umieszczanie automatycznie generowanego pliku XML należy umieścić w indeksie przeglądarki. W przypadku Google należy dodać plik do Google Webmaster Tools. Microsoft i Bing posiada odrębne narzędzie: Bing Webmaster Tools.

Google Webmaster Tools: www.google.com/webmasters/

Bing Webmaster Tools: www.bing.com/toolbox/webmaster

Każde z narzędzi posiada swój własny pulpit do zarządzania stroną, narzędzia do raportowania, które pozwolą Ci zrozumieć powody, dla których użytkownicy wchodzą na Twoją stronę oraz pomagają podjąć odpowiednie działania, aby zwiększyć ruch. Narzędzia diagnostyczne dostępne w obu panelach zbierają informacje na temat preferencji wyszukiwania użytkowników i podpowiadają, jakie obszary należy poprawić.

Jeśli nie wiesz jak dodać mapę witryny, skorzystaj z naszej oferty. Nie zapomnij dodać nas do obserwowanych na portalach społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x