AplikacjeOptymalizacja StronyPorady

7 wskazówek, jak sprawić, by Twój profil był lepszy.

Choć Instagram to aplikacja do publikowania zdjęć, to dla firm, instytucji, czy osób sprzedających swoje produkty to także platforma, na której można promować swoje produkty. Czy istnieje jakaś magiczna recepta na zdobycie popularności na tej platformie? 

Jeśli zastanawiasz się, jak wybić się na Instagramie i z dnia na dzień zdobyć setki lub tysiące nowych polubień i obserwatorów, to, muszę powiedzieć Ci, że nie da się tego osiągnąć. Budowanie swojej marki na Instagramie wymaga cierpliwości i sumienności. Ważne jest tu, by pojąć jedną prawidłowość: “Kupiony fan nie zapewni Ci żadnego zaangażowania”. Budowanie społeczności to ciągły proces, dlatego warto pracować nad sobą i korzystać z kilku rad, które Ci przedstawimy.

Publikuj regularnie

Aby Twoje działania przyniosły jakiekolwiek efekty, musisz zadbać o regularność oraz odpowiednią częstotliwość publikacji. Obecne czasy, to czasy natłoku treści, komunikatów i wiadomości, które nie zawsze są nam potrzebne. Dlatego jeśli zaczynasz, albo już publikujesz, to warto abyś stworzył sobie harmonogram publikowania. Jeśli zarządzasz kilkoma profilami, będzie to więcej niż tylko wskazane. Zacznij od publikowania treści np. co 2-3 dni. Po jakimś czasie spróbuj publikować raz dziennie, dostarczając odbiorcom każdego dnia ciekawych treści. Eksperymentuj. Baw się filtrami, efektami, formą.

Optymalizacja profilu

Profil to nasza wizytówka – miejsce gdzie Twój obserwator znajdzie kilka krótkich informacji o tobie i twojej marce. Nie przeginaj i nie szalej z opisem – nie zaśmiecaj go niechcianymi treściami. Opisz zwięźle, co robisz i gdzie można Cię znaleźć. Jeśli twój odbiorca nie znajdzie takiej informacji, nie będzie wiedział kim jesteś i… nie kupi nic od ciebie.

Angażuj się

Publikowanie suchych treści nie będzie miało sensu, jeśli nie zbudujesz wokół swojej marki osób, które będą w nią zaangażowane. Nie oznacza to, że poza śledzeniem twojej działalności będą schlebiając twojej pracy, ale także będą krytyczni wobec tego co im może się nie spodobać. Ważne, wtedy, by nie wkładać głowy w piasek i nie uciekać w nieznane. Pamiętaj  by wyznaczać granice wypowiedzi i przede wszystkim angażować się w wypowiedzi.

Wykorzystuj opisy i hashtagi.

Podstawą platformy są zdjęcia. Ale nie zapominaj także o opisie zdjęcia. Jeśli będzie za krótki, lub wcale go nie będzie, użytkownik oglądający bardzo szybko wyrobi sobie o tobie opinie.

źródło: Postplanner

Pamiętaj o hashtagach, które są kluczowe do znalezienia twojej marki w internecie. Dopasuj takie, które pasują do ciebie i tego co robisz.

Odpowiadaj na komentarze i wzmianki

Dobra praktyka to bycie grzecznym 😉 Na pozostawiony komentarz, odpowiedz swoim – nawiąrzesz dzięki temu więź z taką osobą. Zadaj mu pytanie, poznaj jego opinię – dzięki czemu obserwujący będzie wiedział, że za twoim profilem stoi człowiek, któremu zależy na opinii.

Promuj treści z Instagrama na innych platformach

Jeśli masz już nieco bardziej rozbudowaną społeczność na innej platformie, pochwal się jej swoim kontem na Instagramie. Czasem wystarczy po prostu zwykła wiadomość, czasem link do jednego z twoich zdjęć. Ponadto posiadając stronę internetową możesz po prostu osadzić post w artykule lub zainstalować wtyczkę, która pokarze wszystkie twoje nowości wrzucane na Instagram.

Insta Stories

Instagram Stories towarzyszą nam od sierpnia 2016 roku i z miesiąca na miesiąc zdobywają coraz większą popularność wśród użytkowników Instagramu. Te krótkie relacje w postaci video lub zdjęć, które widnieją przy naszym profilu przez 24 godziny. Po tym czasie – znikają. Insta Stories to wygodna dla użytkownika  alternatywa, niż scrollowanie newsfeeda czy przeglądanie profili.

Treści tam umieszczne można potraktować jak sceny zza kulis, ale coraz więcej marek wykorzystuje ten kanał komunikacji do udostępniania wartościowych treści takich jak np. komentarze i zajawki najnowszych artykułów na blogu czy krótki, szybkie wskazówki powiązane z profilem działalności.

Co jeszcze można zrobić? Używać narzędzi które pomogą ci w działaniu twojego Instagrama. Oto najlepsze z nich:

Planowanie i analiza hashtagów:

Planowanie postów na Instagramie:

Treści video, animacje i Insta Stories:

Analityka konta na Instagramie:

A jakie Ty masz swoje złote zasady, by Twoja marka na instagramie była lepsza? Podziel się z nami w komentarzach pod tekstem. Pamiętaj także o naszych profilach społecznościowych, gdzie znajdziesz więcej wskazówek, by coraz lepiej kształtować Twoją markę osobistą w pisaniu tekstów na Twoją stronę.

facebook: https://blogler.pl/facebook

twitter: https://blogler.pl/twitter

Foto: pixabay licencja: CC0 Creative Commons

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x