Google Trends zródłem inspiracji dla blogerów?
Google Trends to narzędzie stworzone przez przez Google dzięki któremu możemy uzyskać dane na temat zachowań niemal wszystkich użytkowników sieci. Serwis ten udostępnia informacje na temat fraz wpisywanych do wyszukiwarki Google, sekcji z wiadomościami, sekcji z grafiką, Zakupów Google oraz wyszukiwarki w YouTube.
Dzięki Google Trends możliwe jest wyłonienie ilości i źródeł pochodzenia zapytań internautów. To sprawia, że narzędzie jest doskonałym źródłem informacji, jeśli chodzi o SEO. A ponieważ wiele blogów bazuje właśnie na pozycjonowaniu to również świetny punkt wyjścia do poszukiwania popularnych tematów, które warto poruszać, by osiągnąć spory ruch na stronie.
Oto co Tobie może przynieść ten portal:
- Sprawdzanie fraz kluczowych — by jeszcze lepiej zrozumieć, czego szukają nasi odbiorcy. Dzięki najpopularniejszym słowom kluczowym, możesz sprawdzić co kręci internautów.. Wystarczy wpisać lub wybrać w narzędziu interesujący nas temat, by otrzymać przynajmniej kilkadziesiąt wyników. To baza do tworzenia przyszłych wpisów na bloga.
- Kontrola fraz pozycjonujących — dzięki Google Trends możemy weryfikować frazy, na które pozycjonowany i optymalizowany jest nasz blog. Dzięki temu możemy w efektywny sposób zmienić strategię działania i pozytywnie wpłynąć na mnożenie się ilości odbiorców, pozyskanych organicznie.
- Tworzenie kalendarza treści — poświęcając kilka godzin pracy, jesteśmy w stanie przygotować sobie kalendarz, który pozwoli nam tworzyć treści bazowe opierające się chociażby o trendy w wyszukiwaniach.
- Treści wideo — popularność contentu wideo wzrasta z każdym dniem. Dzięki możliwości sprawdzenia trendów w wyszukiwarce, możemy dowiedzieć się, jakie treści powinniśmy tworzyć, by wzbudzić większe zainteresowanie swoich odbiorców.
- Monitoring marki i konkurencji — Google Trends to również bardzo proste narzędzie do monitoringu. Dzięki niemu, możemy sprawdzić w jakim miejscu obecnie się znajdujemy.
A Ty do jakich rzeczy wykorzystujesz trendy od Googla? Podziel się z nami w komentarzach pod tekstem. Pamiętaj także o naszych profilach społecznościowych, gdzie znajdziesz więcej wskazówek, by coraz lepiej kształtować Twoją markę osobistą w pisaniu tekstów na Twoją stronę.
facebook: https://blogler.pl/facebook
twitter: https://blogler.pl/twitter
foto: pixabay