Jak pisać dobre artykuły na blogu?
Jak większość osób pewnie i Ty możesz mieć duże problemy z tym, jak pisać artykuły, które będą pracowały dla Ciebie przez długie lata. Zapewne i Ty masz wielką wiedzę na temat, na który piszesz, lecz zapewne nie wiesz, jak sprawić, by Twoja strona, zaczęła na siebie zarabiać.
Pomijam kroki związane z zakładaniem strony, cz takie jak wybrać odpowiedni temat do dzisiejszego wpisu.
Od czego zacząć pisanie dobrego artykułu?
Przede wszystkim, musisz usiąść na ulubionym krześle lub fotelu – przygotować sobie stanowisko pracy w taki sposób, by nic i nikt Ci nie przeszkadzał. Wyłącz wszystkie “przeszkadzajki” takie jak tablety czy telefony. To bardzo ważne ponieważ umysł człowieka jest najwydajniejszy kiedy minimum 40 minut poświęca jednej rzeczy. Każde piknięcie, alarm czy chociażby muzyka wybija Cię z rytmu pisania.
Ważne jest także, byś znalazł swoją ulubioną porę pisania. Większość blogerów preferuje godziny poranne, gdyż w tym momencie ich umysły są wypoczęte i działają na pełnych obrotach. Oczywiście, nie oznacza to, że tak ma być i musisz się tego stosować. W tajemnicy powiem Ci, że mi najlepiej się myśli po godzinie 1 (tak pierwszej rano).
Zacznijmy wreszcie!
Znajdź temat, na jaki chcesz pisać. Najlepiej użyć do tego bezpłatnego narzędzia Google. Planer Słów Kluczowych jest takim narzędziem, który może Ci pomóc.
Jeśli już wybrałeś, to skup się na tym byś opisał dany temat w 100 procentach. Spisuj wszystkie pomysły jakie przychodzą ci do głowy odnośnie głównego tematu począwszy od poruszenia problemu, aż po ich rozwiązanie. Wypisz je punkt po punkcie w notatniku lub aplikacji do robienia notatek. Ważne, byś je zachowywał, z możliwością ich użycia w kolejnych wpisach. A nóż widelec, w notatce znajdziesz kolejny pomysł na kolejny wpis..
Grafiki miej zawsze pod ręką.
Temat już masz, notatki zrobiłeś/aś, więc teraz przygotuj sobie grafiki, które chcesz użyć we wpisie. Dzięki nim, Twoja strona zostanie urozmaicona o tak zwany: efekt wizualny. Stosuj jedną grafikę na 2-3 akapity i pamiętaj by dopasować je do Twojego tekstu.
Grafiki te w bardzo łatwy sposób możesz użyć, do udostępniania w mediach społecznościowych, a jako miniatura teksu w bardzo przyjemny sposób będzie prezentować się na stronie głównej.
Zobacz: strona główna blogler.pl.
Upewnij się czy masz wgrane wszystkie potrzebne wtyczki na platformie, m.in. do pozycjonowania i ustawiania tego co ma się wyświetlać podczas udostępniania w mediach społecznościowych.
Szablon artykułu.
Tytuł artykułu powinien składać się z definicji problemu oraz sygnalizować jego rozwiązanie. Niech będzie wyglądał on następująco:
–> Zdefiniuj problem
Zdefiniuj jak najprecyzyjniej potrafisz problem, którym zajmiesz się w artykule.
Rozwinięcie definicji #1
Zaplanuj dwa – trzy akapity, w których opiszesz pierwszy aspekt problemu.
Rozwinięcie definicji #2
Kolejne trzy akapity, opisujące drugi aspekt problemu. Z czego wynika problem? Jakie są jego przyczyny?
Rozwinięcie definicji #3
Jeszcze 3 akapity o trzecim aspekcie problemu.
–> Rozwinięcie tematu
W tej części artykułu wyjaśnij przyczyny problemu i konsekwencji płynących z jego istnienia lub ignorowania go. Podziel temat na trzy akapity tak, by był on przejrzysty.
Rozwinięcie tematu #1
Trzy akapity.
Rozwinięcie tematu #2
Trzy akapity. Co sprawia, że problem jest istotny? Dlaczego?
Rozwinięcie tematu #3
Trzy akapity. Jakie mogą być konsekwencje nierozwiązania problemu? Jaka jest moja opinia na ten temat?
–> Rozwiązanie problemu
Ponownie wykorzystujemy podział na trzy sekcje, po trzy akapity w każdej. Podstawowym celem jest przekazanie czytelnikowi konkretnej wiedzy, zatem daj z siebie wszystko. Przykładowy schemat tej części artykułu może wygląda tak:
Rozwiązanie problemu #1
Trzy akapity.
Pytanie pomocnicze: Jakie są popularne metody rozwiązania problemu?
Rozwiązanie problemu #2
Trzy akapity.
Pytanie pomocnicze: Jaką metodę wybrałem i dlaczego uważam, że jest najlepsza.
Rozwiązanie problemu #3
Trzy akapity.
Oczywiście to tylko luźna rama, która musisz dostosować pod siebie i czytelników, więc możesz z tym spokojnie eksperymentować. Pamiętaj, że to Ty decydujesz jaki kształt będzie miał Twój idealny wpis – wpis, który będzie pracował dla Ciebie przez kolejne lata.
Koniecznie zadbaj o to, aby ten jeden artykuł, który tworzysz na podstawie tego co się dowiedziałeś, był tylko inspiracją i przewodnikiem do regularnego publikowania wartościowych treści na Twoim blogu.
Trzymam za Ciebie i Twój idealny wpis kciuki. Jeśli już go napisałeś i chcesz się nim z nami podzielić zapraszam Cię do wysłania nam go za pośrednictwem Facebooka, Twittera czy za pośrednictwem maila.
Podziel się także Twoim szablonem na idealny wpis. Komentarze są do Twojej dyspozycji. Pamiętaj także o naszych profilach społecznościowych, gdzie znajdziesz więcej wskazówek, by coraz lepiej kształtować Twoją markę osobistą.
facebook: http://blogler.pl/facebook
twitter: http://blogler.pl/twitter
Foto: pixabay licencja: CC0 Creative Commons
[…] wybraniu swojej niszy, założeniu bloga i rozpoczęciu promocji swojego produktu, kolejnym krokiem jest zbudowanie sensownych relacji z […]